Trump doorman admits National Enquirer paid him $30G for 'love child' story

A former Trump building doorman confirmed Thursday he told the National Enquirer the real estate baron turned President sired a love child with his housekeeper.

Dino Sajudin’s stunning admission came hours after it was reported that the supermarket tabloid’s publisher paid $30,000 to silence him.

“Today I awoke to learn that a confidential agreement that I had with (National Enquirer publisher American Media Inc.) with regard to a story about President Trump was leaked to the press,” Dino Sajudin said.

“I can confirm that while working at Trump World Tower I was instructed not to criticize President Trump’s former housekeeper due to a prior relationship she had with President Trump which produced a child.”

Sajudin met with the National Enquirer’s reporters and took a polygraph test in late 2015, according to the Associated Press and the New Yorker.

Sajudin claimed he heard two Trump employees — including longtime security chief Matt Calamari — say that the former developer knocked up an ex-staffer in the 1980s, the reports say.

RELATED: Members past and present of President Trump's inner circle

28 PHOTOS
Members past and present of President Trump's inner circle
See Gallery
Members past and present of President Trump's inner circle
Hope Hicks: Former White House Director of Strategic Communications
Melania Trump: Wife to President Trump and first lady of the United States
Gary Cohn: Former Director of the U.S. National Economic Council
Michael Flynn: Former National Security Advisor, no longer with the Trump administration
Ivanka Trump: First daughter and presidential adviser
Gen. John Kelly: Former Secretary of Homeland Security, current White House chief of staff
Steve Bannon: Former White House chief strategist, no longer with the Trump administration
Jared Kushner: Son-in-law and senior adviser
Kellyanne Conway: Former Trump campaign manager, current counselor to the president
Reince Priebus: Former White House chief of staff, no longer with the Trump administration
Anthony Scaramucci: Former White House communications director, no longer with the Trump administration
Sarah Huckabee Sanders: White House press secretary
Donald Trump Jr.: First son to President Trump
Sean Spicer: Former White House press secretary, soon to be no longer with the Trump administration
Jeff Sessions: U.S. attorney general
Steve Mnuchin: Secretary of Treasury
Paul Manafort: Former Trump campaign chairman
Carter Page: Former foreign policy adviser to Trump's presidential campaign
Omarosa Manigault: Former Director of communications for the Office of Public Liaison
Jason Miller: Former White House communications director, no longer with the Trump administration
Mike Dubke: Former White House communications director, no longer with the Trump administration
Stephen Miller: Trump senior policy adviser
Corey Lewandowski: Former Trump campaign manager
Eric Trump: Son to President Trump
Rex Tillerson: Former Secretary of State
Sebastian Gorka: Former deputy assistant to the president in the Trump administration, no longer in his White House role
Roger Stone: Former Trump campaign adviser, current host of Stone Cold Truth
Betsy DeVos: U.S. Education Secretary
HIDE CAPTION
SHOW CAPTION
of
SEE ALL
BACK TO SLIDE

But the magazine deep-sixed the story as part of its catch-and-kill strategy, paying for and then burying stories about Trump and other friends of magazine owner David Pecker, the reports say.

Neither the AP nor the New Yorker confirmed Sajudin’s claims — and the Trump Organization sharply denied them Thursday.

“Mr. Sajudin's claims are completely false,” the Trump Organization said in a statement.

A spokesman added that Calamari never uttered such a statement and accused Sajudin of having a history of peddling bogus stories.

The former housekeeper also denied the claim.

“This is all fake,” she told the AP. “I think they lost their money.”

After the polygraph results came in, one AMI source told the New Yorker, “the decision was made at a high level to pay this source those funds and to put this thing to rest without an investigation taking place.”

But a reporter on the story recalled there was a great deal of doubt over Sajudin’s accusations.

“I believed from the beginning it was not true,” Sharon Churcher told the New Yorker.

Sajudin told both the AP and New Yorker he’d only speak for money, and a website accuses him of being a scam artist.

The shaken ex-doorman declined to go into detail Thursday from behind the door of his Poconos home.

“It’s a bit much, you know? It wasn’t supposed to be out there anyway though,” he told the Daily News. “It’s bit much. It’s a little stressful on the kids.”

When asked if he got the $30,000 payout from AMI, Sajudin replied: “You saw the article, so what it says there.”

Employees at the company were more concerned with a cover-up than an actual love child.

The revelation comes days after FBI agents raided longtime Trump fixer Michael Cohen’s office and residence, reportedly looking for a slew of files tied to AMI.

Among the records sought were documents about Karen McDougal, the ex-Playboy model who sued AMI for silencing her with a $150,000 payment for a story on her claimed affair with Trump in 2006.

Cohen has also admitted to paying adult entertainment star Stormy Daniels $130,000 weeks before the election to keep quiet about her claimed tryst with Trump.

AMI employees speculated to the New Yorker that company executives had him the loop about Sajudin’s story.

“Cohen was kept up to date on a regular basis,” one unnamed source told the magazine.

AMI emphatically denied Trump or Cohen “had anything to do with its decision not to pursue a story about a ‘love child’ that it determined was not credible. The suggestion that David Pecker has ever used company funds to ‘shut down’ this or any investigation is not true.”

Radar Online, a sister publication to the Enquirer, published a story Wednesday saying that editors at the Enquirer believe Sajudin’s tale was not true.

“When we realized we would be unable to publish, and other media outlets approached the source about his tale, we released Sajudin from the exclusivity clause that had accompanies his $30,000 payment, freeing him to tell his story to whomever he wanted,” AMI Chief Content Officer Dylan Howard told Radar.

Unnamed staffers at the Enquirer said that the magazine didn’t show its usual aggressiveness in confirming the story.

“We didn’t pay thousands of dollars for non-stories, let alone tens of thousands,” an AMI employee told the New Yorker. “It was a highly curious and questionable situation.”

Sajudin was reportedly subject to a $1 million penalty if he broke his agreement, which a source told the AP was larger than any other amount he’d seen.

Read Full Story