Meghan Markle's lawyers reveal the truth behind '$300K' baby shower, expensive home renovations in court document

The Duchess of Sussex is now clearing the air regarding several "untrue" tabloid stories about her new life as both a royal and a new mom, which have been published in an attempt to portray her "negatively."

On Nov. 11, Meghan Markle's legal team filed new court documents against Associated Newspapers, owner of the Daily Mail and Mail on Sunday, which dispel many of the tabloid's statements on the duchess, according to PEOPLE. The legal files have dismissed claims that the couple spent an exorbitant amount of taxpayer money while renovating their Frogmore home, including $6,500 on a copper tub and $650,000 on sound-proofing the home, as well as building a guest wing for Meghan's mother, a tennis court, orangery and yoga studio.

The court documents also address the publishing of private letters between Meghan and her father. In fact, Markle's lawyers maintain, the 37-year-old "has a long history of looking after her father’s welfare and trying to find solutions to any health problems" and that the duchess had reached out to Thomas Markle ahead of her 2018 nuptials to "protect him, as well as to ensure that he would be able to come.” It's also stated that she "did not ignore" her father after the high-profile wedding, as it was initially published.

Another rumor that Markle aims to dispell was the price tag and guest list of her New York City baby shower in February. Rumors had said that the event, held at The Mark Hotel, had cost around $300,000 and that Meghan's mother was not invited. Doria Ragland was "of course" asked to attend, and Meghan offered to pay for her mother's travel expenses, although Ragland could not attend due to work commitments.

“The baby shower (which actually cost a tiny fraction of the $300k falsely stated in the article) was organized and hosted by one of her best friends from university,” says the court papers. “The fifteen guests who attended the shower were close friends and included long-term friendships some of which had existed for over 20 years.”

In a rare statement, Buckingham Palace first acknowledged that the Sussexes were taking legal action against the "malicious treatment" of Meghan while the couple was on their royal tour of Africa back in October.

The duke said in a statement:

"Though we have continued to put on a brave face -- as so many of you can relate to -- I cannot begin to describe how painful it has been. Because in today’s digital age, press fabrications are repurposed as truth across the globe. One day’s coverage is no longer tomorrow’s chip-paper. Up to now, we have been unable to correct the continual misrepresentations - something that these select media outlets have been aware of and have therefore exploited on a daily and sometimes hourly basis."