How do patients know if a doctor has been paid off?

When Army physician Timothy R. Kuklo was trying to get his study of Medtronic Inc.'s (MDT) Infuse bone-graft product published, he didn't say a word that he had received $800,000 from the medical-device maker over the previous three years, The Wall Street Journal reports.

To make matters worse, Kulko, now a professor at Washington University in St. Louis, allegedly forged the names of his Walter Reed Army Medical Center colleagues in his paper, which was published in the Journal of Bone and Joint Surgery, the newspaper said.